معرفی لایه های رسانه ای

اهمیت عکس ها و رنگ ها
صرف هماهنگی رنگ ها و مکمل بودنشان نیاز محتوا را برطرف نمی کند. بلکه باید به این نکته توجه کرد که محتوایی که می سازیم برای چه قشری است. اینکه این قشر در چه بازه ی سنی و جنسی قرار دارد. در انتخاب عکس ها دقت کنید که مفاهیم را به خوبی منتقل کنند.
اهمیت کلمات و جملات
برای تاثیر هر چه بیشتر محتوا می بایست بر روی تک تک کلمات تفکر و نوع برداشت مخاطب از آن را بررسی کرد. قبل از انتخاب هر کلمه و جمله خود را جای مخاطب بگذاریم و بررسی کنیم ارتباطی با آن کلمه می گیرد یا خیر؛ و این جمله یا کلمه انتخابی ذهن مخاطب را به چه سمت و سویی می برد. برای رشد درست باید محتوای سالم به مخاطب عرضه کنیم.
زمان دادن به مخاطب
زمان دادن به مخاطب برای آینده، تفکری است که برای مخاطب می سازد. اگر ساختار کاملی از تدوین خوب ، کلمات درست ، موسیقی تاثیرگذار و تصاویر خوب داشته باشیم می توانیم تاثیر دلخواه را بر روی مخاطب بگذاریم.
اهمیت تدوین
ذهن در نگاه اول پیام اولیه محتوا را دریافت می کند اما مغز هر چه که زمان بیشتری را صرف مشاهده رسانه می کند، چیدمان المان های استفاده شده در کلیپ یا فیلم رابطه مستقیمی با انتقال پیام رسانه به مخاطب دارد. تدوین درست می تواند پیام محتوای شما را تا مدت طولانی تر در ذهن مخاطبتان نگه دارد. انتخاب پیام درست تنها کافی نیست راه های انتقال آن هم باید استاندارد و بر طبق اصول باشند.
اهمیت موسیقی
حسی که به وسیله موسیقی به همراه پیام به مخاطب منتقل می شود، می تواند مکمل و یا ناقص کننده پیام باشد. تاثیر بسیار مهمی در انتقال و ماندگاری پیام شما در ذهن مخاطب خواهد داشت.
دیدگاهتان را بنویسید