اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلا
0

یادداشت؛‌ شیطنت شیاطین رسانه

تحلیلی بر ماجرای هشتگ اعدام نکنید در شبکه های اجتماعی

نویسنده: محمدجواد نوروزی

edamnakonid min1 1024x1018 - یادداشت؛‌ شیطنت شیاطین رسانه

ابتدا این خبر را بخوانید:
«حکم اعدام سه جوان به جرم ارتباط با منافقین، اقدام علیه امنیت ملی و سرقت مسلحانه صادر شد. این افراد از طریق آگهی سایت دیوار خانه‌ای را انتخاب کرده و با هدف سرقت برای بازدید از خانه برنامه ریزی می‌کنند و در جریان بازدید، خانم خانه را با سلاح سرد مورد ضرب و شتم و تعرض قرار می‌دهند. با سروصدای ایجاد شده در منزل، نزدیکان و خانواده فرد مطلع می شوند و بلافاصله به کمک می آیند و نیروی پلیس را خبردار می کنند که نهایتاً به بازداشت متهمان منجر می‌شود. طبق بررسی‌ها مشخص شد ایشان مدتی قبل نیز در کمپ پناهندگان در آلمان بوده و در آنجا با عناصر وابسته به گروهک منافقین، ملاقات‌ها و همکاری‌هایی داشته است. »

پذیرش این مجازات برای این جرم‌های سنگین علی‌‌القاعده نباید خیلی سخت باشد. اما با شیطنت رسانه‌ای و البته همراهی سلبریتی‌های ضدانقلابی که شهرت و همه زار و زندگی‌شان را مدیون انقلاب هستند، خبر برای برخی وارونه و به شکل زیر تحلیل می‌شود:
«مجازات اعتراض به گرانی بنزین، اعدام نیست.»!
گو آن‌که اینان تنها سه فرد معترض به رفتار شوکه‌کننده دولت در گرانی ناگهانی بنزین بوده‌اند و حالا حکومت می‌خواهد نتیجه اعتراض مسالمت‌آمیز در جمهوری اسلامی را به رخ مردم بکشاند! و با این «شیطنت‌های رسانه‌ای»، حکمی که برای ایجاد آرامش و امنیت صادر شده، در جامعه التهاب ایجاد می‌کند.
البته مهم برای «شیاطین رسانه» ضربه زدن به ارکان جمهوری اسلامی است و الا برای این جماعت اعدام اگر برای «پدر رومینا» باشد، خوب است و اگر برای «برانداز و متجاوز» باشد، بد!
حقیقت آن است که اگر مدیریت رسانه‌ای بهتری توسط دستگاه قضا برای اقناع و فضاسازی لازم قبل از انتشار بدون مقدمه آن صورت می‌گرفت، فضای غبارآلود را برای مردم روشن و تحلیل درست را ساده‌تر می‌کرد. البته اگر قبل از آن، ابهامات مردم در مورد وقایع آبان شفاف و مدبرانه برطرف می‌شد، شاید اساسا نوبت به «شیاطین رسانه‌» نمی‌رسید.
کار ریشه‌ای اما «افزایش سواد رسانه‌ای»ست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *